Sponsorzy

Copyright 2022 Szymon Kuczynski - Zew Oceanu

Social Media

Szymon

(48) 792 717 355

Ania

(48) 533 006 566

Kontakt

info@calloftheocean.pl

 

Początek

2022 rok był dla nas ważny. Udało nam się własnymi siłami przygotować łódkę i wypłynąć w pięcioletni projekt, czyli plan podróży dookoła świata pod żaglami. Czy coś różni naszą podroż od tych z wielu innych, które nieprzerwanie kreślą linię kursu na naszym globusie? Chyba tylko jedno, może dwie sprawy. Po pierwsze jacht, nasz Hultaj. Nie jest to jacht wyprawowy, nie ma wysokości stania, piekarnika, rolerów, prysznica, kabin, a morską toaletę montowaliśmy już po drodze. W zasadzie nie nadaje się do dalekich podróży, bo to typowa, choć mała, maszyna regatowa. Za to jest zielony i ma balasty wodne. I daje dużo radości z żeglowania. A ta druga sprawa to nasz cel. Nie jest nim sama podróż czy opłyniecie świata, a wystartowanie w regatach na całym świecie, na każdym kontynencie. Dotarcie na te regaty, nawet te najdalsze - w Australii o własnych siłach, naszą łódką. Chcemy rywalizować w regatach zarówno tych topowych jak Sydney-Hobart czy Fastnet, w tych już trochę zapomnianych jak OSTAR/TwoSTAR jak i w tych, o których mało kto słyszał. Opływamy świat wytyczoną trasą regat , przeplatając pasaże niezbędne do dotarcia na start imprezy z trasami regat, które są czasem oceanicznymi, długimi przelotami. Jeszcze nie spotkaliśmy nikogo o podobnych celach. Nikt nam też prosto z mostu jeszcze nie powiedział, że to bardzo głupie.

Ponad rok temu, jeszcze w Polsce, zamieszkaliśmy na Hultaju, 9 m jachcie klasy Figaro one. Nie było wygodnie, ale dzięki temu nie wydawaliśmy pieniędzy na wynajęcie mieszkania. Część zeszłej zimy pomieszkiwaliśmy na innym jachcie, stojącym burta w burtę z Hultajem. Dzięki temu, po powrocie z pracy zarobkowej, mogliśmy remontować nasza łódkę. Elektryka, elektornika, izolacja - skupiliśmy się najawżniejszych pracach, żeby przystosować regatową łódkę do wyścigów i życia na niej. I tak, w pierwszych dniach maja 2022 ruszyliśmy w świat.

 

 

 

Ruszamy w drogę

Pierwsza trasa była wymagająca, przez północny Atlantyk z Anglii do USA, w ramach regat TwoSTAR, w których zajęliśmy niespecjalnie dobre 3 miejsce. Tak dotarliśmy do Stanów Zjednoczonych i jednych z najważniejszych żeglarskich miejsc czyli Newport. Stamtąd popłyneliśmy do Nowego Jorku, gdzie udało nam się wystartować w regatach Żywiec Cup (2 miejsce). Z Nowego Jorku, rzeką Hudson i kanałami Erie, dopłynęliśmy na Wielkie Jeziora i do Chicago. Tam starty na jeziorze Michigan, 1 i 4 miejsce. Powrót na Atlantyk zaplanowaliśmy przez Kanadę, gdzie zaliczyliśmy starty na jeziorze Ontario, zdobywając 3 i 1 miejsce. Przepięknym szlakiem rzeki Św. Wawrzyńca dotarliśmy na wymarzoną Nową Funlandię. Naszą ‚pętlę amerykańską’ zamknęliśmy w drodze z Nowej Fundlandii na Azory, zaliczając dość szybki rejs ze wspaniałym załogantem Piotrkiem. Po zaledwie 8 dniach pojawiliśmy się w tym jedym z najpiękniejszych miejsc na ziemi, z którego trudno się wyrwać. Wyruszyliśmy do Las Palmas na start regat ARC na innej jednostce, katamaranie Fryderyk. Teraz jesteśmy już na Hultaju i znów wyruszamy na Karaiby naszym zielonym domem.

Wracając jeszcze do naszej ‚amerykańskiej pętli’ - po przypłynięciu do Newport nie spodziewaliśmy się takiego przyjęcia przez polonię. W zasadzie nasza podróż przez USA i Kanadę była ciągiem wspaniałych spotkań z niesamowitymi ludźmi - żeglarzami i nie tylko. Nasz czas spędzony w ameryce północnej nie udałby się bez pomocy tych wszystkich osób, a każde z tych spotkań niosło przyjaźnie mocne po dziś dzień. To była jedna z największych niepodzianek tego roku:)

.

Rok w liczbach : 11 500 mil morskich. 8 krajów i ponad 50 portów. Ponad 200 osób odwiedziło w tym roku Hultaja, ale uprzejmie, nie równocześnie:) W tym roku 2 razy przepłynęliśmy na naszym Figaro Atlantyk w poprzek. Teraz jesteśmy w drodze po raz kolejny. Zimę spędzimy na Karaibach, gdzie oczywiście będziemy się ścigać - Caribbean 600, Heineken Regatta i inne imprezy. No i praca. Nie tylko ta, która nigdy się nie kończy, czyli przy własnym jachcie:)

A ten rok wyglądał jak wyglądał również dzięki Wam - naszym Patronom, Sponsorom, Przyjaciołom. Bez Waszego wsparcia nie udałoby się to wszystko. Wasze wsparcie bardzo nas motywuje.

Dziękujemy, że w nas wierzycie! A my obiecujemy poprawę w kwestii wieści z pokładu. Wiemy, że jest tego za mało :)

Lista dziękczynna jest bardzo długa i zapewne niepełna, wybaczcie:

Patroni i Przyjaciele:

Jagoda Wrona

Bartosz Szatan

Jankes i Iza

Remigiusz Wrazen

J.S.

Karol Drążkiewicz

Jacek Daszkiewicz

Kuba i Ranita Szymańscy

Ela Jasińska i Michał Kapa

Jolanta i Marek Taberscy

Danuta Kuczyńska

Adam i Aneta Kuczyńscy

Stefania i Roman Jastrzębscy

Aleksandra, Dorota i Jakub Jastrzębscy

Tomasz Zając

Luiza Szafrańska

Tomasz Żukowski

M. H.

Jacek Wro

Wiktor Plitko

Krzysztof i Sylwia Stępniak

Piotr Adamowicz

Mieczysław i Grażyna Stodulscy

Adam Hamerlik

Marta Elertowicz

Mariusz Kruczek

Tomasz Gotfryd

Agnieszka Barbach

Mateusz Kubik

Edward Edi Kogutek

Marzena Oberski

Piotr i Dorota Mądrzyk

Ania lekarka

Artur Keska

Ula Lewandowski

Matt

"Polsko-Kanadyjski Jacht Klub Biały Żagiel"

D. K.

Piotr Zedler

Paweł Sobieszczyk

Kasia Michenaud

Krzysztof Tobolczyk

Heniu "Sucharek" i Marzenka

Grzegorz i Erin Bednarczyk

Kaja Średzińska

Marek i Marzena Hojsan

Renata i Ted Banach

Janusz i Beata Kędzierscy

Andrzej Marszałek

Jozeph s/y Azzurro

Polscy żeglarze z Nowego Jorku

Polish Yacht Club Chicago

Joseph Conrad Yacht Club Chicago

Kaziu Potocki

Darek Krowiak

Adam Korzeniewski

"Polsko-Kanadyjski Klub Żeglarski Zawisza Czarny"

Paweł Łata Łatoszyński

Piotr Stelmarczyk

Michał Majkel Szewczuk

Gwidon Libera

R. N.

Konrad Kohut

Jerzy Rojewski

Da Du

J.K

Jakub Rosiek

Wiktor Dworznikowski

Grzegorz Sitarz

Filip Sułkowski

Jakub Gucik

Bartosz Czarciński

Jacek Stanek

Iwona Januszewska

Radek Zemojdzin

Ed Radzikowski

Polscy żeglarze z Chicago

Arek Wlizło

Leszek i Iwona Truszkowscy

Rafał i Agnieszka Witczak

Piotr Lapin

Lisa Vardy i Clayton Clarke

 

 

Sponsorzy:

Eljacht

Yacht Paradise

Sprinter Emergency Transport

Sklep z Herbatą Legnica

 

01 stycznia 2023

Podsumowanie roku 2022